fbpx

Heinäkuun haipakkata

Perinteinen kesälomakuukausi heinäkuu muuttui tänä vuonna yrittäjällä kiireiseksi kuukaudeksi.

Eukonkannon MM-kilpailussa olin mukana tiedottamassa ja kuvaamassa ja yhdessä virkeän mediaryhmän kanssa suunnittelemassa, miten Sonkajärveä viedään word wide webiin tänä vuonna. Oli Instagrammia, twitteriä, facebookia ja verkkosivuja sekä perinteiset tiedotuskanavat suoraan viestintävälineisiin.

loylynheitto

Seuraavana viikonloppuna pakkasin kamerat ja kyykistelin Iisalmen kaupungin markkinoinnin apuna Luuniemellä kolmen kameran loukussa löylyn tarkkuusheiton MM-kilpailussa. GoPro oli kiukaalla ja videokamera vähän kauempana. Lisäksi jokaisesti kilpailijata piti saada still-kuvat lehdistötiedotteen mukaan. Kilpailun jälkeen tiedote levittiin laajasti ja Lehtikuvan kautta valtakunnallisesti.

 

Hauska kokemus oli myös Koljonvirran kesäteatterille tehdyt facebook-videot. Osa niistä oli niin mainioita, että keräsivät satoja katselukertoja. Aiheesta tulikin mieleen, että myös talvikaudella teatterit voisivat tehdä pienen trailerit ja laittaa ne facebookiin ja omille sivuilleen katseltavaksi. Pitää yrittää muistaa tuo ja antaa vinkkiä IN-teatterille ja Iisalmen teatterille.

Alkukuusta riitti kiirettä jännittettävää Lappalaisen Mikan puolesta. Mikalle julkaistiin heti tangofinaalin jälkeen uudet sivut, mutta jo ennen finaalia kuvatiin Sonkajärvellä ja Mika kotimaisemissa video valmistautumisesta.